Coronavirus Covid-19 en onze webshop
- Geplaatst op
- Door wim Beckers
- Geplaatst in :ock down, corona virus, COVID-19, levering bestellingen
Na de Belgische overheid heeft nu ook de Nederlandse maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus te vertragen. We krijgen steeds meer vragen over de bezorging van pakjes. Hierbij enige verduidelijking
Beste klant,
My-Smarthome verstuurd in principe alle pakketten met de bPost, de zwaardere pakket worden met DPD verstuurd of geleverd op afspraak door onze eigen dienst.
- Het virus kan niet overgedragen worden via verpakkingsmaterialen, dus pakjes bezorgen komt niet in het gedrang. We nemen wel extra maatregelen om de gezondheid van onze medewerkers, klanten en partners zo goed mogelijk te waarborgen.
- Afhalen van Pakketten in ons magazijn is onder strikte voorwaarden op afspraak, de bestelling moet online betaald worden en enkel het pakket kan opgehaald worden zonder verder extra bestellingen of wijzigingen ter plaatse.
Na de Belgische overheid heeft nu ook de Nederlandse maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus te vertragen. We krijgen steeds meer vragen over de bezorging van pakjes.
Het virus kan niet overgedragen worden via verpakkingsmaterialen, dus pakjes bezorgen komt niet in het gedrang. We nemen wel extra maatregelen om de gezondheid van onze medewerkers, klanten en partners zo goed mogelijk te waarborgen.
Wat betreft de levering specifiek door de Bpost kunnen we het volgende meedelen;
Coronavirus Covid-19 : bpost neemt maatregelen om de veiligheid van de werknemers en de continuïteit van de universele postdienst te verzekeren
Vrijdag 13 maart 2020 - In de uitzonderlijke omstandigheden waar vandaag de hele Belgische samenleving door wordt geraakt, blijft bpost dicht bij de burger en ten dienste van de klant staan en heeft het aandacht voor de veiligheid van zijn medewerkers.
bpost is zich bewust van zijn rol en verbindt zich er dan ook toe om de taken van de universele postdienst uit te voeren en de continuïteit van zijn activiteiten te verzekeren.
We waken er ook over dat we de beste arbeidsomstandigheden garanderen om de gezondheid en de veiligheid van al onze medewerkers te verzekeren.
In overeenstemming met de maatregelen die werden genomen door de federale overheid en de gefedereerde overheden heeft bpost derhalve een aantal maatregelen ingevoerd om een optimale dienstverlening te blijven verstrekken en daarbij zijn werknemers en de burgers te beschermen. Die maatregelen gaan vandaag in.
Concreet, tot en met vrijdag 3 april:
- Tijdens de weekends, vanaf zaterdag 14 maart 2020:
- Sluiting van alle postkantoren op zaterdag.
- De postpunten en kariboo!-punten volgen de openingsuren van de handelszaken waarin ze gevestigd zijn.
- De pakjesautomaten blijven operationeel.
- Van maandag tot vrijdag, vanaf maandag 16 maart 2020:
- De verzonden pakketten worden zoveel mogelijk uitgereikt.
Voor de uitreiking van pakjes zijn er verschillende aanpassingen voorzien, namelijk:
- De postbode en de klant blijven op minstens één meter afstand van elkaar;
- De uitreiking gebeurt in de mate van het mogelijk zonder fysiek contact;
- Indien een handtekening vereist is, tekent de postbode zelf in aanwezigheid van de klant, voor ontvangst.
- De postkantoren zijn open. De postpunten en kariboo!-punten volgen de openingsuren van de handelszaken waarin ze gevestigd zijn.
- De pakjesautomaten blijven operationeel.