Verzendkosten.
De verzendkosten bedragen maximaal 6.95 euro voor België. Bij een bestelling boven de 150 Euro is de verzending gratis. Met uitzondering van vrachtvervoer voor bv pallet verzending wordt er 25 euro aangerekend bij een bedrag onder 1000 euro.
Voor Nederland bedraagt de verzend kost 7.95 Euro en wordt gratis verzonden vanaf 250 Euro.
De verzendingen worden verzorgd door bPost. De Bpost heeft dit jaar zijn prijzen sterk verhoogd; indexering, extra toelage voor afgifte in een postpunt, extra toelage wanneer het artikel te licht is in verhouding met de grootte van het pakket, extra toelage door Corona maatregelen, etc.. Daarom zijn we genoodzaakt de kostprijs van de verzending aan te passen.
Voor bestellingen van b.v. grote Domotica kasten, met een gewicht boven 30kg, gelieve ons te contacteren voor de geplande leverdatum, deze worden met een vrachtwagen geleverd. Er moet steeds iemand aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst nemen.
My-Smarthome.be tracht om elke pakket zo snel mogelijk te verzenden.
Op werkdagen voor 16hr besteld, wordt de bestelling volgende dag geleverd, indien op voorraad.
Bestellingen geplaatst op zaterdag/zondag, worden in principe op dinsdag geleverd.
Bij meerdere producten bepaalt het product met de langste levertijd wanneer het pakket verzonden wordt.
Elke zending is verzekerd, zendingen komen gegarandeerd toe !
De verwachte levertijd bij artikelen die niet op voorraad zijn, bedraagt 3-5 werkdagen.
Wanneer de bestelling wordt opgehaald door de bPost, zal je van ons een Track & Trace code ontvangen waarmee je de bestelling kan opvolgen.
Je bestelling retourneren:
De consument heeft het recht aan de onderneming My-Samrthome.be mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van de goederen.
Je dient ons eerst schriftelijk (via email) op de hoogte te stellen van het feit dat je een artikel wenst terug te geven, zonder dat je hiervoor een motivatie dient te geven.
Wij sturen dan een retourdocument dat je invult en samen met de retour artikelen terugstuurt.
Alleen complete producten in nieuwe staat, ongeopend in de originele verpakking worden geaccepteerd.
M.a.w.: ze mogen enkel bekeken worden zoals dit in een winkel zou gebeuren. Producten die onvolledig, beschadigd of bevuild door de gebruiker worden geretourneerd, zullen niet geaccepteerd worden.
Als je gebruik maakt van jouw recht op teruggave wordt je binnen de 3 dagen terugbetaald, nadat de verzending bij ons is toegekomen.
Volgende artikels worden niet teruggenomen:
- Het herroepingsrecht geldt niet voor producten op maat gemaakt voor de klant, maatwerk of op producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
- Het herroepingsrecht geldt niet voor artikelen die gebruikt, beschadigd of niet volledig zijn.
- Kabels en draad op lengte afgemeten.
- Batterijen.
Procedure terugzenden bestelling:
Volg onderstaande stappen indien je jouw bestelling wenst te herroepen en terug te sturen.
- Laat ons via het contactformulier of via e-mail weten dat je jouw aangekochte product wenst terug te sturen en dit binnen de 14 dagen na ontvangst van jouw bestelde product. Vermeld steeds jouw ordernummer, factuurnummer en de producten die je wenst te retourneren.
Wanneer je het retourdocument hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om jouw retourzending aan ons te bezorgen.
Het vermelden van de reden van retour is dus niet verplicht maar kan wel nuttig zijn voor ons om onze service te verbeteren.
Klik op de link hieronder om het retourformulier te downloaden:
Download retourdocument - Je laat het pakket op jouw kosten bezorgen op het volgende retouradres:
Logika Consulting
Sint-Amandsesteenweg 382
2880 Bornem
België
Indien het product verloren gaat en/of beschadigd wordt tijdens de retourzending, is dit dus op jouw verantwoordelijkheid en kan My-Smarthome.be niet aansprakelijk worden gesteld.
Indien je een retourzending doet van buiten de Europese Unie, gelieve dan steeds een officiële koerierdienst (bijvoorbeeld DPD, TNT, DHL,…) te gebruiken, gebruik nooit een postbedrijf.
Indien je toch gebruik maakt van een postbedrijf, zal je zelf verantwoordelijk gehouden worden voor alle douaneformaliteiten. - Als de retourzending aankomt in ons magazijn, gaan wij na of het product voldoet aan de retourvoorwaarden en stellen je van onze beslissing op de hoogte via mail. Indien het product voldoen aan de retourvoorwaarden zullen wij het volledige orderbedrag crediteren op uw account.
Wij zullen je enkel de betaalde prijs en de verzendingskosten om het product aan je te bezorgen, indien deze er waren, terugbetalen.
De verzendingskosten om het product te retourneren zijn steeds voor jouw rekening.
Indien het product in beperkte mate afwijkt van onze retourvoorwaarden (d.w.z. indien het product nog geschikt is voor 2de kans verkoop), kan de retour wel aanvaard worden.
Er kunnen je in dit geval kosten voor waardevermindering aangerekend worden. - Het product dat niet aan de retourvoorwaarden voldoet, blijft jouw eigendom en dien je binnen de 14 kalenderdagen terug af te halen. Indien gewenst kunnen wij in dit geval het product, op jouw kosten, terugsturen met een transportfirma. Als de geweigerde retour na 14 kalenderdagen nog steeds in ons magazijn staat, zal je via mail op de hoogte worden gebracht dat het product niet meer onze verantwoordelijkheid is. Vanaf dan kunnen er opslagkosten aangerekend worden.
Garantie:
Bij elke aankoop geniet je van een garantie van 2 jaar en dit op alle artikelen.
Sommige merken hebben een langere garantie, Velbus heeft 10 jaar en Niko Home control hanteert 4 jaar garantie.
Je kunt bij ons kosteloos je defecte artikel met Bpost pakketpost (postkantoor of postpunt) retourneren. Het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat het artikel goed is verpakt. Je ontvangt van ons een retourlabel welke je op de verpakking dient te plakken.
Kortom voor verzending onder garantie kost je dus helemaal niets. Wij dragen ook de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product.
Uitzonderingen op de garantie :
- abnormaal of niet-conform gebruik van de producten. (neem steeds de handleiding door).
- gebreken voortkomend uit externe oorzaken (val, wateroverlast, bliksem,..).